[spoiler]

پلاگین

[/spoiler] فرصت های شغلی در سوئد-بخش نخست: شرکت VOLVO - زیر آسمان سوئد
X
تبلیغات
رایتل
سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1391 @ 23:39

فرصت های شغلی در سوئد-بخش نخست: شرکت VOLVO



زیر آسمان سوئد:شرکت خودروسازی "ولوو" VOLVO در تازه ترین خبر رسمی منتشر شده در سوئد اعلام نموده است که در سالهای پیش رو قصد استخدام بیش از 10,000 نیروی کاری را دارد.بیشتر این نیروهای تازه کار برای کار در کشور چین موردنیاز هستند.

شما می توانید در هرجای دنیا که هستید برای جستجوی موقعیت های شغلی در بخش خودروسازی ولوو یعنی در Volvo Cars به اینجا  و برای جستجوی شغل متناسب با تخصص تان در گروه صنعتی ولوو Volvo Group به اینجا مراجعه کنید.

شرکت ولوو قصد دارد تا سال 2020 میلادی تعداد پرسنل کاری خود را از 33,000 نفر به 35,000 نفر افزایش دهد.در حال حاضر،شرکت خودروسازی ولوو در سطح دنیا دارای تقریبا 24,000 کارمند می باشد که درحدود 16000 نفر از آنها در سوئد،5000 نفر در بلژیک و 1000 نفر در چین و مابقی در سایر کشورهای دنیا مشغول بکار هستند.

ولوو قصد دارد تا سال 2020 میلادی، در هر سال در حدود 800,000 خودرو بفروشد که یک سوم آنها در چین فروخته خواهند شد.در سال 2010 میلادی، شرکت خودروسازی ولوو در حدود 374,000 خودرو در سطح دنیا به فروش رسانده است که بیشترین رشد نرخ فروش به ترتیب 36 درصد در چین و 29 درصد در کشورهای شمال اروپا بوده است.

همانطور که می دانید شرکت خودروسازی "ولوو" VOLVO سالهای پیش توسط شرکت خودروسازی "فورد" Ford آمریکا خریداری شد و نزدیک به دو سال است که سهام مالکیت این شرکت بزرگ و مطرح سوئدی به یک شرکت خودروساز چینی به نام شرکت "جیلی" Geely فروخته شده است.یکی از مهمترین انگیزه های فروش ولوو توسط آمریکایی ها به چینی ها،وقوع بحران اقتصادی اخیر در آمریکا بود.شرکت چینی جیلی در خود کشور چین بزرگترین شرکت خصوصی تولیدکننده خودرو محسوب می شود.

قرارداد نهایی فروش شرکت ولوو به شرکت چینی جیلی در تاریخ ۲۸ مارس سال ۲۰۱۰ میلادی به مبلغ ۱.۸ بیلیون دلار در دفتر مرکزی Volvo در شهر گوتنبرگ به امضای مدیرعامل مالی دو شرکت رسید.این در حالی بود که در سال ۱۹۹۹ میلادی شرکت فورد با مبلغی بیش از ۳.۵ برابر این مبلغ(۶.۴ بیلیون دلار) شرکت اتومبیل سازی ولوو را از مالکان سوئدی آن خریداری نموده بود.

واکنش ها به فروش شرکت ولوو

انتشار خبر فروش شرکت ولوو به یک شرکت چینی، شوک بسیار بزرگی را به صنعت خودروسازی سوئد و همچنین مردم این کشور وارد کرد و در جریان فروش آن اکثر کارشناسان و منتقدان اقتصادی سوئد از انتقال فناوری شرکت ولوو-که یک شرکت بزرگ مادر و یک قطب مهم صنعتی و اقتصادی در سوئد تلقی می گردد- به یک شرکت چینی ابراز نگرانی شدیدی نمودند.این درحالیست که شرکت چینی جیلی متعهد شده است که تمامی فعالیتهای مربوط به بخش تحقیق و توسعه R&D را در سوئد باقی بگذارد و نخستین تولیدات را برای اولین بار در سوئد ارائه نماید.همچنین، مدتی قبل مدیرعامل شرکت چیلی ابراز نموده بود که این تنها نام مالک ولووست که تغییر می یابد و شرکتهای ولوو و جیلی بصورت دو برند کاملا مستقل از هم مدیریت خواهند شد.با همه اینها، دولتمردان و صنعتگران سوئدی نگرانند که با فروش ولوو و با واگذاری فناوری و اختیارات طراحی و ساخت ولوو در اختیار یک شرکت چینی که به صرفه جویی اقتصادی تحت هر قیمتی شهرت دارند، سرنوشت این قطب اقتصادی سوئدی به مخاطره بیافتد و آینده اتومبیلهای ولوو در بازار جهانی با بحران بسیار جدی و شاید غیرقابل جبرانی مواجه شود.برخی منتقدان نیز بر این باورند که فروش ولوو در سال ۱۹۹۹ میلادی به شرکت آمریکایی فورد، نخستین نقطه اشتباه دولتمردان سوئدی در فروش صنعت مادر یک کشور به کشوری بیگانه بوده است.



ورشکستگی و بلا تکلیفی در ساب SAAB

ولوو تنها صنعت خودروسازی سوئد نیست که به آمریکایی ها فروخته شد.مالکیت شرکت خودروسازی ساب SAAB نیز در بین سالهای 1990 میلادی تا 2010 میلادی در دست شرکت بزرگ آمریکایی "جنرال موتورز" (GM) بود.

در حال حاضر سرنوشت شرکت خودروسازی ساب SAAB نیز پس از ماهها اعلام ورشکستگی همچنان در وضعیت بلاتکلیفی است اما باز هم چینی ها برای خرید سهام این شرکت و نجات ساب از ورشکستگی پیش قدم شده اند.ساب در ماههای گذشته علاوه بر مشکلاتی از جمله پرداخت بدهی های عقب مانده به شرکت های متعدد قطعه سازی با مشکل دیرکرد در پرداخت حقوق معوقه کارکنانش نیز روبرو بود.شرکت خودروسازی ساب با حدود 3800 حقوق بگیر 150 میلیون یورو بدهکار است و بیشتر از یکسال است که هیچ خودرویی تولید نکرده است.

ساب پس از اعلام ورشکستگی از دولت سوئد تقاضای کمک‌های مالی کرده بود که البته با مخالفت دولتی مواجه شد.یکی از دلایل  مخالفت دولت سوئد نیز جلوگیری از هزینه‌کردن مالیات شهروندان سوئدی برای جبران خسارت شرکت آمریکایی جنرال موتورز بود.فردریک راین‌فلد، نخست‌وزیر سوئد،گفته بود که اگر بزرگ‌ترین شرکت اتومبیل سازی جهان (جنرال‌موتورز) در طول 20 سال نتوانسته ساب را روی پا نگهدارد، ما هم نمی‌توانیم به این شرکت کمکی کنیم.

با اینحال چندی پیش شرکت خودروسازی ساب قرارداد اولیه خود با دو شرکت چینی که حاضر به خرید سهام ساب بودند را لغو کرد.در مورد علت لغو قرارداد با چینی ها گفته می شود که ساب با اینکه خط تولید ساب به چین منتقل شود مخالف بود.شایعات حکایت از آن دارد که ساب برای پیشگیری از ورشکستگی ده میلیون دلار از یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی دریافت کرده است و شصت میلیون نیز وام گرفته است اما شرکت ساب هیچکدام از این شایعات را تایید نکرده است.


منابع و پیوندهای مربوط:

www.thelocal.se/37602/20111128

سایت شرکت خودروسازی ولوو Volvo Cars


نگارش و تنظیم: علی مهدی پور

*درصورتی که قصد لینک این صفحه را دارید،از نوار تولبار بالای صفحه به کل مطلب لینک کنید.لطفا مطالب را بدون ذکر منبع در جایی کپی نکنید.هرکدام از ما با رعایت حقوق نویسنده می توانیم به غنای فرهنگ کپی رایت در ایران کمک کنیم.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد

تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به زیر آسمان سوئد می باشد